Hammas­lääkäri­palvelut

• 1997 suu- ja leukakirurgian erikoishammaslääkäri
  • 2000 kivunhoidon erityispätevyys

Esittely:

Teen suun ja leukojen alueen kirurgisia toimenpiteitä, esim. hampaidenpoistot, hammastraumojen jälkihoidot ja implanttihoidot.

Kiinnostuksen kohteet:

• hammasimplanttihoidot

Kielitaito:
suomi, ruotsi, englanti

ULLA KOTIRANTA

Erikoishammaslääkäri, purentafysiologi, protetiikka, pään ja kaulan alueen kipuspesialisti, hammaslääketieteen tohtori

Tutkinto:

• Kliininen hammashoito
  • Purentafysiologia
  • Protetiikka
  • Kivunhoitolääketieteen erityispätevyys
  • Hammaslääketieteen tohtori

Esittely:

Olen purentafysiologian ja protetiikan erikoishammaslääkäri, hammaslääketieteen tohtori. Kivunhoitolääketieteen erityispätevyys sekä pitkäaikainen kokemus vahvistavat ammatillista erityisosaamistani vaikeiden kasvokiputilojen hoidoissa. Teen erilaisten kivun hoidon menetelmien kehittämistyötä sekä käytännön kliinisessä työssä että luennoiden ja aktiivisen tutkimustyön parissa. Yksilöllistä hoitoa suunnitellaan yhdessä potilaan kanssa. Tarvittaessa hoidon suunnittelu ja toteutus tehdään moniammatillisessa yhteistyössä kivun hoitoon perehtyneen fysiatrin, fysioterapeutin, osteopaatin, kiropraktikon, lymfaterapeutin, ortopedin, neurologin, psykologin ja psykiatrin kanssa. Hoidan tavanomaisista purentaperäisistä vaivoista, puremalihas- ja leukanivelkivuista kärsiviä sekä vaikeita, pitkittyneitä ja kroonisia suun, hampaiden, leukojen ja kasvojen alueen kiputiloja ja tuntohäiriöitä. Käytän kattavasti erilaisia hoitomenetelmiä, kuten purentakisko-,  lääke- ja ei-lääkkeellisiä hoitovaihtoehtoja, uusimpina esim. laseria. Hoidan myös uniapnea –ja kuorsausongelmista potevia.

Vastaanotolleni voi tulla lähetteellä tai varata ajan suoraan puhelimitse.

Kivunhoito ja purentafysiologinen hoito:

Puremalihaksissa ja leukanivelissä voi olla kipua. Puremalihaskipujen yhteys niskahartiaseudun kiputiloihin on yleistä. Kasvojen ja suun alueen kiputilan taustalla voi olla myös hermovaurio. Kun kipu pitkittyy eikä sille löydy selvää syytä, on syytä tutkia asiaa tarkemmin. Kun tavallisilla hoitotoimenpiteillä ei saavuteta hoitovastetta vaan kipu jatkuu, ei kannata jäädä kamppailemaan kivun kanssa vaan selvittää asia yhdessä kipuspesialistin kanssa.

Epämääräiset, vaikeat, pitkittyneet ja kroonistuneet suun, hampaiden, kasvojen, puremalihasten ja leukanivelten kiputilat, tuntohäiriöt ja tuntopuutokset. Purentaelimistön lihas- ja nivelperäiset toimintahäiriöt. Epätasapainoinen purenta, purentakiskot, purennanhionta ja korotus, kuorsauskiskot, uniapneakiskot. Laserhoito, kroonisen ja neuropaattisen kivun lääkehoito.  Moniammatillinen yhteistyö pään ja kasvojen alueen kiputilojen hoidossa.

Kielitaito:
suomi, ruotsi, englanti