Hammas­lääkäri­palvelut

Hammaslääkäri

• 1987 hammaslääketieteen lisensiaatti

Esittely:

40 vuotta kokemusta hammaslääketieteestä sekä suun terveydenhoidosta. Monet potilaistani ovatkin uskoutuneet säännöllisiin tapaamisiin jo vuosikymmeniä, perheineen, ystävineen ja työtovereineen.

Asiakastyytyväisyys on hoitotiimissäni tutkitusti huippuluokkaa (NPS100, Roidu2020). Asiakaspalvelumme perusta on huippuunsa trimmattu ja työhönsä tyytyväinen ammattilaistiimi.

Perushammashoito, ientulehdus, purentaongelmat, kuluneet hampaat, suukirurgia, viisaudenhampaat, implantit, protetiikka (sillat ja irtoproteesit,kruunut), hammaslaminaatit, valkaisu, ikääntyneiden hammashoito, nukutushammashoito, pelkopotilaat, esteettinen hammashoito.

Palveluni soveltuvat sinulle, joka arvostat erityisesti laatua ja vaivattomuutta. Tärkeintä hoitolinjauksissa on terveys ja hoidon vaivattomuus potilaalle. Myös hampaiston ulkonäön arvostus on kasvanut ja  esteettinen hammashoito lisääntynyt.
Nykyaikaisilla tekniikoilla ja vuosien kokemuksella haastavistakin hoidoista saamme vaivattomasti merkittäviä muutoksia suun terveyteen ja hampaistoon, mikä vaikuttaa poikkeuksetta toiminnallisuuden lisäksi myös piristävästi kokonaisilmeeseen.

suomi, englanti

Virpi Kylmänen, hammaslääkäri

VIRPI KYLMÄNEN

Hammaslääkäri

Erikoishammaslääkäri

Seppo Niemi, suu- ja leukakirurgi

SEPPO NIEMI

Suu- ja leukakirurgi

• 1978 hammaslääketieteen lisensiaatti
  • 1997 suu- ja leukakirurgian erikoishammaslääkäri
  • 2000 kivunhoidon erityispätevyys

Esittely:

Teen suun ja leukojen alueen kirurgisia toimenpiteitä, esim. hampaidenpoistot, hammastraumojen jälkihoidot ja implanttihoidot.

Kiinnostuksen kohteet:

• hammasimplanttihoidot

suomi, ruotsi, englanti

Ulla Kotiranta, erikoishammaslääkäri

ULLA KOTIRANTA

Erikoishammaslääkäri, purentafysiologi, protetiikka, pään ja kaulan alueen kipuspesialisti, hammaslääketieteen tohtori

• Kliininen hammashoito
  • Purentafysiologia
  • Protetiikka
  • Kivunhoitolääketieteen erityispätevyys
  • Hammaslääketieteen tohtori

Esittely:

Olen purentafysiologian ja protetiikan erikoishammaslääkäri, hammaslääketieteen tohtori. Kivunhoitolääketieteen erityispätevyys sekä pitkäaikainen kokemus vahvistavat ammatillista erityisosaamistani vaikeiden kasvokiputilojen hoidoissa. Teen erilaisten kivun hoidon menetelmien kehittämistyötä sekä käytännön kliinisessä työssä että luennoiden ja aktiivisen tutkimustyön parissa. Yksilöllistä hoitoa suunnitellaan yhdessä potilaan kanssa. Tarvittaessa hoidon suunnittelu ja toteutus tehdään moniammatillisessa yhteistyössä kivun hoitoon perehtyneen fysiatrin, fysioterapeutin, osteopaatin, kiropraktikon, lymfaterapeutin, ortopedin, neurologin, psykologin ja psykiatrin kanssa. Hoidan tavanomaisista purentaperäisistä vaivoista, puremalihas- ja leukanivelkivuista kärsiviä sekä vaikeita, pitkittyneitä ja kroonisia suun, hampaiden, leukojen ja kasvojen alueen kiputiloja ja tuntohäiriöitä. Käytän kattavasti erilaisia hoitomenetelmiä, kuten purentakisko-,  lääke- ja ei-lääkkeellisiä hoitovaihtoehtoja, uusimpina esim. laseria. Hoidan myös uniapnea –ja kuorsausongelmista potevia.

Vastaanotolleni voi tulla lähetteellä tai varata ajan suoraan puhelimitse.

Kivunhoito ja purentafysiologinen hoito:

Puremalihaksissa ja leukanivelissä voi olla kipua. Puremalihaskipujen yhteys niskahartiaseudun kiputiloihin on yleistä. Kasvojen ja suun alueen kiputilan taustalla voi olla myös hermovaurio. Kun kipu pitkittyy eikä sille löydy selvää syytä, on syytä tutkia asiaa tarkemmin. Kun tavallisilla hoitotoimenpiteillä ei saavuteta hoitovastetta vaan kipu jatkuu, ei kannata jäädä kamppailemaan kivun kanssa vaan selvittää asia yhdessä kipuspesialistin kanssa.

Epämääräiset, vaikeat, pitkittyneet ja kroonistuneet suun, hampaiden, kasvojen, puremalihasten ja leukanivelten kiputilat, tuntohäiriöt ja tuntopuutokset. Purentaelimistön lihas- ja nivelperäiset toimintahäiriöt. Epätasapainoinen purenta, purentakiskot, purennanhionta ja korotus, kuorsauskiskot, uniapneakiskot. Laserhoito, kroonisen ja neuropaattisen kivun lääkehoito.  Moniammatillinen yhteistyö pään ja kasvojen alueen kiputilojen hoidossa.

suomi, ruotsi, englanti

Hammashoitaja